Friday, June 3, 2011

Bajet je!

okayy start from now on aku nak tulis
dalam versi malay
tapi ada laa campur-campur sikit
bahasa asing tu, English
dulu konon-konon nak improve English
so, bertekadlah nak tulis totally in English
hasil experiment aku,
aku ni lack of vocabs.. ngeh3~ (malas nak membaca, padan muka aku! HAHA)
oleh sebab itu, ayat aku pun hampir sama
untuk setiap post.. (sangat membosankan hahaha)
dah-dah FULLSTOP.

berbalik pada topik,
kalau orang cakap kat korang "ek eleh, bajet je"
apa korang rasa ekk??
kalau aku laa, aku tengok keadaan dan situasi
ada yang aku boleh terima ada yang aku tak boleh terima

okayy macam yang kat bawah ni
situasi aku dalam perjalanan pulang ke kampus (10.40am)
konon-konon nak register awal laa hahaha

member : "Yo, salam. pe cer?"

aku : "baru bertolak laa hahaha"

member : "Ek eleh. bajet je"

tengok, tak pasal-pasal aku kena
aduhh -.-#
okayy sambung lagi
waktu ni aku sabar dulu
walaupun agak bengang dengan statement tersebut

aku : "Bajet pe pulakk?

member : "semalam kata pukul 8"

aku : "huh? bila masa pulakk. yang aku cakap pergi pagi ada laa"

member : "cuba ingat balik kau tulis 8 pagi"

tengok, still jugakk nak cakap dia betul -.-'
ambik laa ambik laa tapi aku takkan mengalah!
asyik-asyik aku je nak mengalah
sesekali nak menang jugak
aku pun check laa mesej aku dengan dia semalam
mana la tau memang betul aku yang salah
fuhh! nasib baik aku tak delete lagi..

aku : "cuba kau baca mesej aku. aku dah check banyak kali.
yang aku cakap, "yupp esok pagi"


member : "aik? sowi2. mataku salah. haha. mesej sapa aku baca
eh? hahaha
"

lepas tu ada laa mesej konon-konon nak meredakan tegangan
tapi dia tetap gak nak mempertahankan yang dia ada baca mesej
cakap 8 pagi =.='
suka hati kau laa
lagi aku layan, lagi panas membara
lepas tu ada laa dia cerita pasal
dia bangun pukul 8 pagi nak mesej aku
nak tanya pasal registeration laa
blablablabla..

aku malas nak percaya kat kau lagi laa
(takde la 100% tak percaya, depends on certain situation)
kau nak tau kenapa?
sebab aku dah nampak your true colour
sorry laa depan kau memang aku kelihatan seperti orang bodoh
percaya dengan apa segala kau cakap
tapi hakikatnya hati aku mengatakan kau sedang berbohong
aku dah banyak kali bagi kau peluang
tapi kau sendiri yang menolak
so, lepas ni jangan tanyalah kenapa aku dah berubah

aku faham sebab apa kau tipu aku
aku dah banyak kali mengalah
kenapa kau tak berterus terang je dengan aku?
come on lah.. aku ni bukan jenis pemaksa orangnyaa
aku ni jenis faham bahasa
aku tau kau taknak cerita masalah kawan kita tu
walaupun pada hakikatnya kau tau masalah dia
tapi dengan aku, kau cakap kau tak tahu
dan dia tak cerita kat kau
come on lahh
berterus terang je laa

cuba cakap "yupp aku tahu masalah dia tapi aku
tak boleh nak beritahu kau sebab aku dah janji dengan dia
takkan bagitau sapa-sapa
"

haa kan senang
takde laa aku cakap kau ni penipu orangnya
kalau aku laa
orang suruh aku pilih
antara janji dengan kawan
aku akan pilih janji
aku faham dengan situasi kau
so, takde laa aku nak tanya lebih-lebih
understand??

okay kepada readers yang tertanya-tanya
kenapa aku pilih janji instead of friends
korang fikir lah sendiri (hehe jangan marah :P)

so, moral of the story;
jangan sesuka hati nak cakap orang bajet
andd
perlulah sentiasa jujur walaupun sepahit hempedu
tapi kalau dengan stranger tu tak payah la jujur
sah-sah kita tak kenal orang tu

persahabatan akan bertambah indah kalau kita sentiasa jujur dengan sahabat kita
betul takk?
:D

renung-renungkanlah...

apabila mencari kawan,
berkawanlah dengan orang yang menjual minyak wangi,
sekurang-kurangnya kita dapat mencium baunya
dan janganlah berkawan dengan tukang besi
kerana takut nanti akan terkena percikan api


Loves,dila♥

2 comments:

ajue said...

alaaaa...bajet la hang...hehehehe...

xde la kiddin je...huhuhu i wonder la..sape member uh? aku kenal??

dila said...

hahaha..ada laa
senyap-senyap sudaaa
peace no war :D