Saturday, January 12, 2013

hati yang meronta

assalamualaikum wbt

hmm..dah lama rasanya tak menjengok blog nih..
busy la katakan..alasan yang paling sinonim untuk penulis blog..haha
oh well, tak tau nak luahkan kat sapa, so aku nak cerita kat sini je la..
blog yang selalu menjadi pendengar setia ku~

pagi tadi aku tekad nak gi belajar bawak kereta
ya, kereta..mungkin korang tergelak baca ni
tapi apakan daya memang itu yang aku tekad
aku nak belajar , nak pro bawak kereta manual
sebab ??
sebab tak ramai perempuan yang boleh bawak kereta manual
ha'ah memang..aku cabar diri aku sendiri..

okay, sebenarnya bukan susah pun nak bawak kereta manual ni
asal kan kita rajin dan bersungguh2 nak belajar
boleh je..antara nak dengan taknak je
sama juga macam belajar, kalo belajar dapat la result bagus,
kalo tak, dapat la sebaliknya..

aku ambik lesen bulan 7 aritu..dan dah lama tak bawak kereta
lagi2 kereta manual..agak2 lepas ke aku nak bawak lagi setelah sekian lama tak bawak ??
nak mengharapkan last aku bawak time test JPJ aritu, memang tak laa..
kalo setakat auto, memang lepas dah..orang takde lesen pun boleh bawak..

tapi kali ni memang aku betul2 kecewa..
sebab nya dengan serta mertanya dia cakap aku tak pass
aku tak boleh bawak kereta..
boleh faham tak perasaan tu bila dia dengan selamber badaknya
cakap aku tak boleh bawak kereta..

susah lah camni..
dari zaman sekolah sampai lah aku DAH masuk universiti
tak pernahnya nak yakin dengan apa aku buat
nak kongkong aku sampai bila ??
aku dah 21 la..tolonglahh
semua yang aku nak buat semuanya tak setuju, tak yakin, terlalu risau..
apa yang dirisaukannya pun aku tak tau..
sedih tahu tak..
sedangkan aku dah buktikan yang aku mampu buat
tapi still tak yakin dengan aku..
sedihh...sedihh...sedihh.

kalo setakat kereta pun tak boleh bawak
aku rasa nak terjun bangunan lagi bagus
kereta je pun bukan nya kapal terbang ke jet ke
aku malu kot dengan kengkawan aku yang dah boleh bawak kereta
boleh jalan sana sini
gain knowledge, gain experience
tapi aku ??
haprakk takde..
kalo setakat study dapat dean list tapi kerja tak boleh nak buat,
berhenti belajar je laa..
tak guna habis duit berpuluh ribu tapi last2 tak boleh nak buat kerja
sebab apa ??
sebab niat belajar tu untuk exam..
tu yg lupa habis bagai..

aku still ingat apa yg cikgu kereta aku ajar
cumaa aku perlukan masa, kena practise more
kalo setakat bawak kereta 3 bulan sekali
memang sampai kapan pun la tak lepas
and paling penting aku perlukan orang yg supportive
yg terus menyokong aku
terus bagi semangat sampai aku boleh
BUKANnya condemn aku..
aku dah tunjukkan usaha aku
takkan tu pun tak faham..
means, aku betul2 nak laa..
kalo terus macam ni memang susah..
SUSAH SANGAT..

serious aku nak belajar kereta dengan orang yang boleh bagi aku semangat
aku nak semangat tu balik..
aku dah takde semangat nak bawak
sebab orang yang paling dekat dengan aku
tak yakin aku boleh bawak
dengan selambernya "dia tak pass, dia tak boleh bawak kereta lagi"
dah la, aku nak chow dulu
tak tahan la camni..

cepat lah hari Isnin, aku nak gi kem
nak pergi jalan jauh2..

No comments: